מאת: אלינור.ח
המצב הכלכלי הקשה של הרבה מאיתנו מביא לכך שאנו מנסים להוזיל עלויות בכל מקום שרק אפשר. אני בעצמי משתדלת להימנע מהוצאות כספיותשירות הכרויות בחינם – עד כמה זה באמת עוזר לנו מיותרות – ביגוד לחורף, מתנות לחגים, ימי הולדת, הם דברים שאינם נותנים לנו מנוח ואינם מאפשרים לנו לחמוק מהוצאה כספית כלשהי.

אבל כאשר אנו מחפשים מוצר באינטרנט, שמהותו הוא תוכן בלבד, הדבר הראשון שנעשה זה חיפוש בגוגל במטרה לקבל תוצאות של שירות כלשהו בחינם. אני בכלל לא אתפלא אם יש כאלו שמחפשים או עשו בעבר חיפוש בגוגל עבור מוצרים כמו: מיקרוגל חינם, מקרר בחינם וכ"ו, למרות שמהותם הוא לא תוכן אלה מוצר שמגיע אלינו הביתה פיזית. אמת, מרוב שהתרגלנו לכך שרשת האינטרנט מסוגלת לספק עבורנו כמעט כל דבר ללא תשלום אנו באופן טבעי ניגשים לצורת החיפוש הזו. אני לא מכירה שום אדם שעשה אי פעם חיפוש בגוגל למילה -  מיקרוגל בתשלום.

אני בטוחה שעד פה כולכם תסכימו איתי. אבל מה קורה כאשר אתם מחפשים באינטרנט שירות הכרויות בחינם? זהו מוצר הנחשב כתוכן, האם אתם באמת מקבלים את מה שציפיתם למצוא? האמת היא שאתם אכן נהנים משירות ללא תשלום ברגע שמצאתם אתר שכזה, אבל לרוב הינכם שוכחים בשביל מה חיפשתם את זה ולאיזו מטרה, התשובה היא כמובן – מציאת אהבה.

כפריקית של הכרויות באינטרנט, אני רוצה לתת לכם את דעתי בנושא.
את הפוסט הזה כתבתי רק בשביל אותם אנשים שמחפשים אהבה באמצעות אתרים שנותנים שירותי הכרויות בחינם, שוהים באתרים הללו כבר מספר שנים, וטרם מצאו את בכיר ליבם.

העיקר שאני לא משלם

יופי, מצאתם עוד אתר בחינם ואתם ממהרים להכין צרור של פניות בקנה בכדי לשגר אותו לכל פרטנר שנראה לכם רלוונטי. אז תרשו לי לעורר את תשומת לבכם -  אם אתן הנשים לא נראות כמו אנג'לינה ג'ולי או שאתם הגברים לא נראים כמו בראד פיט, כנראה שאותן פניות ששלכתם בצרורות ימחקו בדיוק באותה מהירות ששיגרתם אותן.

אז למה זה קורה? יש לכך שתי סיבות עיקריות:

הסיבה הראשונה – משום מה, אנשים שמקבלים חינם מתייחסים בזלזול מסוים לשירות אותו הם קיבלו, והם רואים זאת כמובן מאילו. בגלל שהכל נגיש בצורה חופשית, אתם איפשהו נעשים אפאטיים ומתנהגים כאילו אף אחד אינו רודף אחריכם, אתם נעשים בררנים בצורה מחרידה ובוחנים כל תמונת פרופיל שראיתם, ואתם מתחילים לחשוב עשרים פעם האם בכלל שווה לתת מענה לאותה פניה שקיבלתם – כאילו שאתם באמת נראים כמו איזה סלבס הוליוודי.

הסיבה השניה – אתרים שנותנים את כל התוכן שלהם בחינם מושכים אליהם באופן טבעי את כל האנשים המשועממים שמחפשים כיצד לשרוף את זמנם הפנוי -  בני נוער, גברים נשואים, וכל המי ומי שנרשמו לאתר רק בכדי למצוא סטוצים.

עכשיו, כשאתם כאלו "סלבס" מדהימים, לכו תסננו את כל צרור הפניות שקיבלתם מאותם אנשים משועממים שבכלל לא עומדים בליגה שלכם. אינכם שמים לב – האפאטיות הורגת כל סיכוי שלכם למצוא אהבה.

את השאלה של איפה אתם עומדים בסקאלה הזו תוכלו לשאול רק את עצמכם. מה שבטוח הוא שאתם אומנם לא משלמים בעבור השירות, אבל זה לא באמת עוזר לכם להשיג את המטרה. למרות זאת, אם אתם מחפשים לשרוף את הזמן זהו פיתרון ממש מעולה עבורכם!

אני שונה מכולם ושירות בחינם בהחלט מתאים לי

אם אתם מודעים לעצמכם – יודעים בוודאות שהמראה החיצוני שלכם עולה בכמה רמות על אחרים, ופרטנרים פוטנציאלים (תסלחו לי על הביטוי) נמשכים אליכם כמו זבובים אל חרא, אבל הכרויות בתשלום ממש לא הקטע שלכם – תוכלו לנסות את מזלכם ולהכיר מבלי לשרוף את זמנכם. כל מה שנותר לכם לעשות זה לדעת כיצד להבחין בין הכרויות בחינם או בתשלום, עדיין תצרכו להשקיע מעט ולכתוב פרופיל נורמאלי, להעלות תמונה פנים איכותית שמעידה על כך שאתם נראים מעולה, ולהתחיל לשלוח פניות בכמויות מסחריות לכל פרטנר שמוצא חן בעינכם.

עזרים נוספים

באופן אישי אני תמיד בדעה של אם כבר עושים משהו אז לעשות אתו עד הסוף, ואם הגעתם למסקנה שברצונם למצוא אהבה מבלי לשלם, אז למה שלא לעשות שימוש בכל העזרים שמציע לנו רשת האינטרנט? אחד המוצרים החדשניים שאני מאוד אוהבת הוא Google+, למי שעדיין לא מכיר זוהי הרשת החברתית של Google אשר אמורה להתחרות בפייסבוק. היא מקנה לכם אפשרות של שימוש כאתר הכרויות חינם על ידי אפשרויות מגוונות של הוספת חברים, קטלוג לקבוצות (בשונה מפייסבוק), מעגלים, ואופציות נרחבות לשמירת פרטיות הגולש. אם יש לכם מעט זמן להשקיע תוכלו ליצור חשבון ולהפוך אותו לנישת הכרויות חינמית. אגב, ההרשמה ל Google+ אינה כרוחה בתשלום וניתן להיכנס אליה באמצעות חשבון Gmail שיש ברשותכם.

מה אם זה עדיין לא עוזר

ניסתם כבר את כל האתרים שמצעים הכרויות ללא תשלום, Google+ נתן לכם פתרון חלקי ולא ממש עזר? הגיע הזמן לנסות את המקום שבו יש מליוני אנשים שמחפשים אהבה – שירותי הכרויות בארץ ובעולם, זהו בעצם המקום שבו תוכלו להכיר אנשים בחינם. למרות שכל האתרים הללו נותנים שירותים בארה"ב, תוכלו למצוא שם אלפי ישראלים שמחפשים אהבה, כאלו שנואשו מחיפוש אתרים בארץ ומנסים את מזלם באמצעות מתן שירותים בחו"ל.

במידה וגם הפתרון הזה לא עזר, כנראה שאתם לא באמת נראים כמו דוגמני צמרת ובטח שלא כמו איזה סלבס – אין ברירה, במצב שכזה תצטרכו להשלים עם העובדה שבכדי להכיר תצטרכו לשלם. לחילופין, תוכלו כמובן לנסות ולשרוף עוד כמה שנים בחיפוש אחר אהבה אצל אתרים שאינם דורשים תשלום.