בחברה בת זמננו, מערכות יחסים הן לעתים מרובות פנים, הקדמה, הטכנולוגיה ובעיקר המדיה מביאים לבלבול רב בקרב רבים ולכך שאנשים עשויים למצוא את עצמם בצומת דרכים בכל הנוגע לרגשותיהם כלפי בני זוגם.

סיפור זה חושף בקצרה את התגוללות מאבקה של אישה שהסכימה לשלוח לנו את סיפורה האישי בתמצות רב ומתאר את רגשותיה המשתנים בעודה נשואה לגבר ומתאהבת באישה זרה.
השלכות אלו והשינוי ברגשותיה של אותה אישה הובילו לגירושין ובסופו של דבר לגילוי העדפתה לנשים.

גילוי האהבה לאחר

לגברת שלנו קוראים מרים (שם בדוי וכנ"ל גם לגבי בעלה), מרים הייתה נשואה באושר לבעלה, דוד. הם בנו חיים משותפים יחד, חלקו ערכים משותפים ונהנו זה מחברתו של זה. בתוך כל ההרמוניה הזוגית הזו, עם הזמן, מרים החלה לפתח קשר חברי עם יעלה חברתה לעבודה, קשר שעד מהרה הפך לקשר רגשי וחזק. ככל שהחברות ביניהן העמיקה, מרים מצאה את עצמה חשה יותר ויותר מאשר רק חיבה אפלטונית ליעל, חיבה שהותירה אותה מבולבלת וגם ומעט מפוחדת.

כאדם אינטרוספקטיבי עמוק, מרים לקחה לעצמה את הזמן לנתח את רגשותיה ולהבין את ההבדלים בין אהבתה לדוד בעלה לבין אהבתה החדשה ליעל. היא הבינה שמערכת היחסים שלה עם יעל מציעה משהו אחר לחלוטין – רמה עמוקה יותר של אינטימיות רגשית והבנה שלא חוותה קודם לכן. הבנה זו הובילה אותה להטיל ספק במיניות ובזהות שלה בתוך נישואיה עם דוד.

התמודדות עם האמת וחיפוש קבלה

מרים הבינה שהסתרת רגשותיה רק תוביל לטינה ולאומללות בנישואיה ובחיים בכלל. באומץ רב היא החליטה להיות כנה עם דוד ולשתף אותו בנוגע למצבה, בתקווה שהוא יבין אותה ויתמוך בה.

למרבה הצער, דוד התקשה לקבל את הודאתה של מרים וחש נבגד על ידי בגידתה הרגשית.

נישואיהם, שהיו פעם חזקים, החלו להתפורר תחת כובד הגילוי הזה וחוסר העונים של שניהם, ולמרות המאמצים להציל את מערכת היחסים שלהם, הם החליטו בסופו של דבר להתגרש.

עבור מרים זו הייתה החלטה קשה, אך כזו שאפשרה לה לחקור את האני האמיתי שלה ולצאת לסוג של חיים חדשים ללא האילוצים של מערכת יחסים הטרוסקסואלית מסורתית.

לחקור מערכות יחסים חדשות ולמצוא אהבה

לאחר גירושיה יצאה מרים למסע של גילוי עצמי, היא כמובן לא ידעה מה יוליד יום ומה יבוא על גורלה, אבל היא בחרה לשים בראש סדר העדיפויות צמיחה וחקירה אישית.
היא החלה לצאת עם נשים, בחיפוש אחר חוויות וקשרים חדשים שיעזרו לה להבין טוב יותר את זהותה.

בתהליך גילוי הזהות העצמי הגיעה מרים לנחלה בכך שמצאה נחמה ואושר ביחסיה עם נשים. הן הציעו לה רמה אחרת של עומק רגשי והבנה שלא היו לה עם דוד או עם כל גבר אחר בעבר, ובכך למעשה נתנו את החותם הרשמי להחלטתה לסיים את נישואיה ולרדוף אחר האני האותנטי שלה. דרך חוויות אלה היא גילתה את העדפתה לפרטנריות ממין נקבה, שאפשרו לה לבנות מערכות יחסים משמעותיות ומספקות.

מסקנה

סיפורה של מרים משמש תזכורת למורכבויות הטמונות באהבה ובמערכות יחסים בפרט.
ניסיונה מדגיש את החשיבות העצומה של אימוץ הרגשות האמיתיים ונקיטת הצעדים הדרושים בכדי להביא את רצונותינו לכדי ביטוי וליצירת חיים אותנטיים ומלאי סיפוק, גם אם זה אומר לקבל החלטות קשות לאורך הדרך.

בסופו של דבר, המסע שלה הוביל אותה למצוא קשרים עמוקים יותר ואושר במערכות היחסים שלה עם נשים, והוכיח שאהבה יכולה ללבוש צורות רבות, וחשוב להישאר פתוחה לאפשרויות השונות שלה.

"במקום שאין הנפש שלימה, במקום שיש ניגודים, סתירות, חששות, פקפוקים, אין מסירות נפש שלימה." ~ אהרון דוד גורדון