זה כבר מספר שנים שפייסבוק הוא האתר בעל מספר הכניסות החודשיות הגבוהות ביותר (כמעט) בעולם, והוא שני רק למנוע החיפוש של גוגל. מה זה אומר בעצם? שכולם (כמעט) נמצאים שם.
אם בעבר היינו רוצים להכיר את בן זוגנו העתידי, היינו מתהדרים במיטב מחלפותינו, קופצים לפאב השכונתי ומקווים שהאחד יחכה לנו שם, היום אנחנו יודעים שהאחד (כמעט) בוודאות נמצא בפייסבוק. כל מה שנותר לנו הוא להיכנס למקום הנכון ולמצוא אותו.

אז איך עושים את זה?

אחד היתרונות הגדולים של הרשתות החברתיות הוא היכולת שלנו להכיר אנשים לפני שבכלל פגשנו אותם. אם נחזור להשוואה לפאב השכונתי, אז ניגשנו לבר, עשינו עיניים לאדם שקיווינו להכיר, ולאחר טקס חיזור קצר, פתחנו בשיחה שתוביל להיכרות. אחת הדרכים הבטוחות יותר להכיר אנשים ברשתות חברתיות היא בדיוק הדרך ההפוכה לשיטת הפאב המסורתית. בתחילה, נכנס לדפים בתחומי החיים אשר מעניינים אותנו ביותר, כך נדע כבר מהתחלה שלנו ולאותו אדם שאנו עומדים להכיר, תחומים משותפים ונדע כי יהיה לנו על מה לדבר, עוד לפני שאנחנו בכלל יודעים עם מי.
בתוך אותם דפים, נוכל לבחור לפנות לאדם, או מספר אנשים, המעניינים אותנו על פי תכונות החשובות לנו, לפי המראה של אותו אדם, לפי סטטוסים שפרסם, לפי תחומי עניין, סרטונים שהעלה ועוד.

אמור לי מי החברים שלך ואומר לך מי אתה.

אחד הכלים החזקים ביותר שנותנות לנו הרשתות החברתיות הוא השקיפות על חבריו של האדם אותו נרצה להכיר, כאשר הדבר הראשון שנראה הוא מספר החברים שלו, בגוגל פלוס, אף נוכל לראות את ההפרדה בין מספר האנשים שהוא רואה כחברים ומספר האנשים שרואים בו כחבר.
בואו נסתכל על מספר דוגמאות קיצוניות -

  • אם אדם מספיק ותיק בפייסבוק, אבל יש לו רק 20 חברים, כנראה שלא נרצה להיות איתו בקשר רומנטי (כמובן שיהיו מי שיחלקו עליי, וזה דווקא יהיה דבר מאד חיובי בעינם).
  • אם לאדם יש כמות גדולה מאד של חברים, אבל כולם סינים (בהנחה שהוא לא סיני בכלל), גם אז קצת נחשוד באותו האדם.
  • אם מישהו עוקב בגוגל פלוס אחרי 500 אנשים, אבל יש לו עשרה עוקבים בלבד, נוכל ללמוד מכך שזה אדם שאולי לא כדאי להכיר.
  • נוכל לבחון יותר לעומק את החברים, ולגלות אולי יש לנו חברים משותפים, אולי הוא מכיר אדם שהיינו רוצים להכיר, אולי כל חבריו שפים (ואנחנו מאד אוהבים לאכול).
    או אולי זהו גבר שיש לו הרבה מאד חברות חתיכות שממבט ראשון נראה כי הסיכוי שהוא מכיר אותן באמת הוא נמוך, או אם להפך, וכל חברותיו הן לא כל-כך נאות, כנראה שלא נרצה להכניס את עצמנו לקטגוריה הזו.

    אז איך פונים לבן הזוג הפוטנציאלי?

    פשוט מאד.
    קודם כל מנדנדים (Poke), שולחים הודעה פרטית, פותחים זולה, מציעים חברות ומוסיפים למעגלים. בדיוק כמו בפאב השכונתי.