אם נתבונן לרגע על הקונספט הכולל של הכרויות, נוכל להבחין בכך שאתרי הכרויות מתאימים את שירותי ההכרויות שלהם באופן די מדוייק לדרישות ולצרכים של האנשים שמבקרים באתרים הללו. לדוגמא: אתר הכרויות שמספק שירותי הכרויות לאנשים שמחפשים קשר רציני. אתר כזה יקפיד בדרך כלל לספק מכלול רחב של אפשרויות חיפוש, שימוש קל ופשוט ועיצוב אתר בצורה ידידותית. בנוסף לכך כל כרטיס חדש באתר הכרויות שכזה יבדק בקפידה על ידי הנהלת האתר בשל הצורך בשמירה על איכות הכרטיסים של אנשים שמעוניינים למצוא אהבה. אנשים שמחפשים הכרויות למטרה רצינית, יודעים בדרך כלל, שהשימוש בשירותי אתר שכזה כרוך בתשלום. למרות זאת, הם יעדיפו לא לחפש אתרי הכרויות חינם מסיבה מאוד פשוטה ונכונה. אתרים שנותנים שירות הכרויות חינם הם בדרך כלל האתרים שאינם נותנים הרבה אפשרויות למשתמש. לרוב, האפשרות היחידה שניתנת היא שליחת הודעת טקסט ובמקרים בודדים גם אפשרות קריצה. כפי שהזכרנו בהתחלה, השירות של הכרויות מתאים עצמו בצורה מדוייקת לאנשים שמבקרים בו. אם כך, אז גם אנשים שנרשמים לאתרי הכרויות שאינם דורשים תשלום מתנהגים בדיוק כפי המצופה מהם. הם אינם מעלים תמונה עדכנית או כותבים מלל חיוני בכרטיס האישי שלהם. כ-45% מהם נשרמים רק בשביל להעביר את הזמן ולהפיג את השעמום הרגעי שטמון בתוכם. אתרי הכרויות רציניים שיש להם מטרה מכוונת וברורה למיקוד קהל היעד שלהם כמו: אתרי הכרויות אקדמאים, הכרויות לקשר רציני, הכרויות סטודנטים, מקפידים על שמירת הפרטיות לאנשים שמשתמשים בשירות ההכרויות שלהם. בשל כך, ומהסיבה שמדינת ישראל היא מדינה קטנה בה כולם מכירים את כולם, אתרים אלו דואגים לספק לגולש איזה שהיא פינה שקטה. לכן, הם אינם מאפשרים צפייה בתמונות של חברים אחרים אלה עם כן אתה רשום לאתר. אתרי הכרויות ישראליים שונים מעט באופי זה מאתרי הכרויות בחו"ל. בניגוד לארץ, בארה"ב ישנם מליוני אנשים. זוהי סיבה מספיק טובה בכדי לעשות את ההיפך הגמור מאתרי הכרויות ישראליים. לכן אתרי שירות הכרויות בארה"ב כן מאפשרים צפייה בתמונות של חברי האתר גם אם טרם נשרמת. אם יצא לך להירשם לאתר הכרויות עולמי, שאינו ממוקם בישראל בוודאי יכולת להבחין במליוני האנשים שרשומים בו. אנשים מישראל שנרשמים לאתרי הכרויות בעולם עושים זאת לרוב בשל הצורך במציאת שירות הכרויות חופשי מתשלום. זאת לאחר שניסו שירות דומה בארץ ללא הצלחה. הם אינם מבינם כי הקונספט נשאר כפי שהוא והשירות שתקבל תלוי מאד במה שתחפש, אין זה משנה עם אתה ממוקם בארץ או בעולם. מה שחיפשת זה מה שתקבל.

עובדה זו מלמדת שאנשים הרשומים לאתרים שנותנים הכרויות ללא תשלום אינם מצליחים למצוא בני זוג. בסקר שנערך לאחרונה נמצא כי 47% מהגברים ו- 62% מהנשים שרשומים לאתרי הכרויות חינמיים כושלים במציאת אהבה. בשל אי המודעות הם חוזרים ומחפשים אתרי הכרויות ברשת ללא דמי מנוי. מיותר לציין שזוגיות אמיתית לא תצא להם מזה ברוב המקרים.

לפני שאתם חושבים על מצאית אהבה בעזרת אתרי הכרויות, חישבו קודם על סוג שירות ההכרויות שהכי רלוונטי ומיועד עבורכם. אם אינם בטוחים מהו אתר ההכרויות שמתאים לכם, התחילו מכך שתשאלו את עצמיכם מה אתם מחפשים ברשת. הכרויות חינם או הכרויות בתשלום?