לכולנו או לפחות לרובינו לא היה ספק שענקית התוכן גוגל תשב בחיבוק ידיים כאשר הרשת החברתית של פייסבוק ממשיכה לתפוס תאוצה, הרבה לפני שגוגל פרסמו את המוצר החדש שלהם הודלף לרשת מגורם בכיר כי החברה פועלת בצורה אגרסיבית ומהירה על מנת ליצור רשת מתחרה.

והנה זה בא – Google+, הרשת החברתית שגוגל השיקה וכרגע נמצאת בשלבים ראשונים ופיתוח מתקדם מזמינה את כולם להירשם, להזמין חברים חדשים, ואפילו למיין ולקטלג אותם בתוך קבוצות לצורך שמירת פרטיות שבאמצעותם ניתן לעשות שימוש של שירות הכרויות בחינם.




אז מה זה אומר? כולנו נעזוב עכשיו את פייסבוק ונעבור לגוגל+? יכול להיות שכן ויכול להיות שלא, את זה רק הזמן יגיד ואולי גם יהיו לנו שתי חשבונות נפרדים ברשתות הללו. מה שבטוח הוא שגוגל בהחלט עשו מהלך יפה ובניגוד לרשת המתחרה או לרשתות חברתיות אחרות בהן הכל וירטואלי מידי, מוגזם מידי, וחשוף לכולם כאשר אנו מצייצים על כל דבר קטן. Google+ הפתיע הפעם ובאה מהדלת האחורית במטרה להפוך את עולם האינטרנט הווירטואלי לעולם אמיתי על ידי פיצ'רים ייחודיים כמו "מעגלים" שאמרים לשמור מעט על הפרטיות שלנו.

אפשרויות ב Google+ שאמורים ליצור עבורנו ייחודיות ואולי גם מעט פרטיות

  • מעגלים (circles) – אפשרות לשיתוף תכנים רק לקבוצות ספציפיות שאנו נגדיר מראש בתוך אותם מעגלים. לדומא, נוכל לשתף תכנים רק לחברים האמיתיים שלנו מבלי לחשוף אותם לאנשים אחרים שמוגדרים אצלנו "כחברים" במעגלים אחרים.
  • ניצוצות (Sparks) – סביר להניח שGoogle עוד יפתחו זאת בהמשך וכפי הנראה כרגע ניצוצות מאפשרים לנו לקבל מידע בכל התחומים שמעניינים אותנו, על ידי חיפוש ברשת או על ידי המלצות מחברים אחרים לאותם תחומי עניין.
  • בילויים (Hangouts) – חדרי צ'אט המאפשרים שיחות וידאו במטרה ליצור אינטראקציה עם משתמשים מרובים, שיתוף תכנים ותמונות.
  • אלו הן האפשרויות העיקריות שמוצעים לנו כרגע על ידי Google+, אין ספק שהרשת עוד תתפתח ובקרוב מאד נוכל לראות גם אפשרות לגישה ישירה באמצעות סרגל הניווט החדש של גוגל ועוד תוספות שיאפשרו לרבים מכם לנצל זאת לטובת שירות היכרויות און ליין ממש כמו שחלק מכם עושים בפייסבוק אך בצורה יעילה יותר.



    האם הרשתות החברתיות ישאירו את אתרי ההכרויות ללא זכות קיום?

    כמגמה הולכת ועולה אותה אנו רואים מידי יום, חברים רבים מכוונים בצורת ההתקשרות שלהם באתר נקסט דייט ובאתרי ההכרויות בכלל לכיוון של "דבר איתי בפייסבוק". יתרה מכך, חברות גדולות המנהלות אתרי הכרויות בישראל ובארה"ב טוענות כי הרשתות החברתיות לא הטיבו איתן וככל שעובר הזמן רואים בצורה ממשית עד כמה שאתרי ההכרויות הללו משמשים מעין צינור מעבר אשר מתווך בין האתר לבין הרשת החברתית. רבים מהם עושים זאת מכוון שאת רוב זמנם הפנוי הם מבלים בפייסבוק, ואחרים מכוון שאינם מעוניינים לרכוש מנוי באתרי הכרות שונים הקיימים ברשת. כנראה שיזרמו עוד הרבה מים בנהר ויחלוף עוד זמן רב עד שאנשים שמחפשים זוגיות אמיתית יבנו שברוב המקרים את מבוקשם קל יותר למצוא באמצעות אתרי היכרויות ולא באמצעות רשתות חברתיות, בדיוק כפי שנעליים קונים בחנות נעליים ולא בסופר או במכלות השכונתית. כבר הזכרנו כאן בבלוג את האפקטיביות האמתית בה אנשים מחפשים להכיר באמצעות פייסבוק ושהו אינו יועד למטרה זו, אז נמנע כרגע מהסבר נוסף.

    Google+, עד כמה היא באמת תשמש ככלי עזר להיכרויות בחינם

    כפי שהדברים נראים כרגע יתכן שהאפשרויות של מעגלים ובילויים אותן מספקת Google+ יניב פרי התחלתי אך זמני בעבור אלו שרוצים למצוא היכרויות חינם. גם במקרה זה הרוח נושבת לאותו כיוון, ונראה שקיימת סברות רבה שאנשים ישתמשו באתרי הכרות כצינור תיווך המגשר בין שתי אפליקציות תוכן שונות לחלוטין. בנוסף לאותם אפשרויות שהזכרנו כאן בטוח שעם הזמן יוספו להן אפשרויות שונות ואפליקציות אינטרנט מובנות שיבואו "כעזר" המצוי בספק לאותם גולשים שמנסים להפוך את אותן רשתות חברתיות לאתרי היכרויות חינם.

    אז מה אתם אומרים? מתכוונים לעבור ל Google+ או נשאירם עם פייסבוק?
    עדיין לא פתחת חשבון? הצטרפו לפרוייקט של גוגל +