מאת: הילה.נ
לפני שאתחיל, בדקי עם עצמך אם משהו מהדברים הרשומים פה אפשרי בעולם שלנו: את ובן זוגך יכולים לקרוא איש את מחשבות רעהו, אתם מערכת יחסים עם קצרים בתקשורתלעולם לא צריכים לומר שאתם מצטערים כי אין לכם על מה, אתם לא עושים טעויות שיוצרות מכשולים במערכת יחסים ותיקה בגלל שאתם יודעים בדיוק מה רוצה הצד השני. אם גם את, כמוני מבינה שאין דבר כזה במערכות יחסים, המשיכי לקרוא ובסוף הרגישי חופשי להגיב.
לפני שנתיים בערך החלטתי שהחיים שלי לא כל כך קלים לי ואפילו אפשר לומר די קשים, היתה לי תקופה איומה בעבודה, בלימודים לא הלך לי והייתי מחוץ למערכת יחסים כבר יותר משנה.

הבנתי שאני צריכה להנהיג שינוי בחיי ועשיתי כמה דברים כדי לשנות אותם, בין המעשים הללו היתה הרשמה לאתרי הכרויות מכל מיני סוגים. מהר מאוד ניפיתי כמה מהם בגלל שכנראה הם היו אתרי סטוצים למיניהם ולא חשבתי שאמצא שם מערכת יחסים בריאה, בסוף הסינון נשארתי עם שני אתרים ואחרי שעשיתי קצת חושבים, ננעלתי על האתר הזה מכל מני סיבות אישיות. המוני בחורים איתם התכתבתי בצ'אט נראו איכותיים והתחילו לשלוח לי הודעות בשביל שנוכל להכיר און ליין ומשם נעבור ישירות להכרות טלפונית. אין לי ספק שזוהי אחת הדרכים שיש לה המון יתרונות, וזו ההכרות הכי מהירה שיש – מתכתבים, מדברים און ליין ועוברים לשיחה בטלפון. די הופתעתי לגלות שהשיחות עם אותם גברים לא העלו סימנים של כאלו שיש להם בעיות תקשורת איומיות כמו שהיו לבחורים בקשרים קודמים שלי.

אחרי שבוע של התכתבויות עם מספר גברים בצ'אט של האתר, קבעתי דייט עם בחור חמוד למראה בבית קפה קטן שכונתי, לא איזה ארקפה מפוצץ, אלא מקום חביב עם מלצרית אחת ועוד בחורה על הבר. כדי לקצר אני אגיד שאחרי חודשיים היינו בתוך מערכת יחסים די סבוכה כשהמקור לכל הצרות שלנו לדעתי הוא תקלות תקשורת רציניות שנבעו מקצרים בלתי פוסקים בהעברת רצונות אחד לשנייה.

הוא רוצה ככה, אני רוצה אחרת, הוא חושב על מסעדה, ואילו לי יש בראש טיול ליד הכינרת. בקיצור, נראה לי שהוא פשוט לא ממש מבין אותי, ולא הייתי בטוחה שאני רוצה שאביהם של ילדי לא יבין אותם.
אחרי עבודת שיכנוע חזקה מהצד שלי, קבענו ללכת לייעוץ זוגי, ברור לי שאם אחרי זמן כל כך קצר כבר הולכים לייעוץ משהוא לא בסדר, אבל רציתי לתת צ'אנס לזוגיות הזאת.
מפה לשם, היינו בשלוש פגישות ולמתבונן מהצד בטח היה נראה שבאנו לשם כדי לריב וכדי להסביר לאישה שהנחתה אותנו למה השני אשם ולמה אני בסדר גמור.

נראה היה שאחרי הייעוץ הזה מערכת היחסים שלנו התדרדרה אפילו עוד יותר ואחרי חודש בערך היא דעכה לה. הגענו להסכמה הדדית שזה לא ממש ילך אבל ניפרדנו בטוב שזה מאוד חשוב לי. סך הכל הוא באמת בחור טוב לב וחכם, אבל עם כל הקצרים האלו שהיו ביניינו… לפעמים צריך לדעת להרפות ולשחרר.

בעבודה הסתדרו העיניינים באופן מפתיע, ומצאתי עם בחורה בקורס שלי למיקרו כלכלה שגם הסתבכה עם השיעור, אז אנחנו עכשיו עושות את העבודות יחד ונראה לי שאפילו נהיינו קצת חברות.
עם כל זה, הדבר החשוב בחיים שהוא מערכת יחסים עדין לא קיים אצלי אבל בהחלט בהישג ידי. אז חידשתי את המנוי לאתר ההכרויות הזה ואני מתחילה שוב מהתחלה, הפעם אני יותר מודעת ליכולות התקשורת שאני מחפשת בפרטנר שאולי יקים איתי משפחה יום אחד.

הפעם אני מתכוונת לצאת עם יותר גברים לפני שאכנס לקשר רציני עם אחד מהם, אחרי הכל… יש כל כך הרבה דגים בים, למה לבחור את הראשון שמוצאים?

כל סוגי האתרים הקיימים ברשת יכולים ממש להגעיל אותי לפעמים

באמת סליחה שאני שופכת כאן את הלב, אבל לדעתי זה די מגעיל שכל האינטרנט מוצף באתרים שנראה שמטרתם אחת היא – למצוא מין מזדמן לגולשיהם. לשמחתי אפשר מהר מאוד לגלות איפה את נמצאת, רק חפשי את המילים סטוץ או סקס. אם הן קיימות בעמוד הבית של האתר, את יכולה להבין מהר מאוד שהמקום הזה הוא עוד אתר מטונף שנקלעת אליו בחיפוישים ברשת אחת משהו רציני יותר.
מה שאת יכולה לעשות כדי להימנע מנפילות כאלו הוא אפילו לקרוא קצת בשתי השורות שמופיעות בתוצאות של מנוע החיפוש, לפעמים כבר שם תגלי לאן תגיעי אחרי שתלחצי על הקישור.

בדרך כלל אין לחץ אז עדיף לבחור בנחת

למרות שאני בהחלט מודעת לצורך בבן זוג ובידיעה שנגמרו החיפושים המתישים, לא צריך לקפוץ לזרועותיו של כל בחור סביר שאת רואה רק כי את קצת לחוצה לא להישאר לבד. אפשר לצאת לכמה פגישות, להכיר כמה אנשים, אפילו עד רמה של דייט בשבוע, העיקר שלא תמהרי לשום מקום. בחירה רגועה היא בדרך כלל יותר שקולה ונכונה בשבילך. אם תפעלי מתוך נחת ושלווה ולא מתוך לחץ וצורך, ההחלטות שלך תהיינה יותר נעימות.

לא לתת ללחץ חברתי להשפיע על ההחלטות שלך

גם אם כל העולם סביבך מתחתן או מצוי במערכות יחסים וותיקות, אסור להניח ללחץ חברתי מתון או ממוקד להשפיע על דפוסי ההתנהגות שלך. קחי לך את הזמן, בחרי מתוך מגוון ולא רק מתוך שתי אפשרויות והגיעי להחלטה הנכונה עבורך. אף אחד לא אומר שאת חייבת להצליח בהימור שלך אם הבחור מוצלח או לא, אבל לפחות תגיעי לצומת ההחלטות בנקודת יתרון על פני אחת שקופצת על כל בחור.

תקשורת טובה היא בבסיס כל קשר או סיום מערכת יחסים

מכל התכונות שאפשר לקוות שיהיו לבן הזוג שלך, לדעתי תקשורת היא התכונה החשובה מכולן מהסיבה הפשוטה ביותר – הכל מתחיל ונגמר בהבנה הדדית בין בני הזוג. לא משנה כמה מתחשב הפרטנר שלך, מערכת היחסים שלכם לא תגיע לשום מקום טוב אם לא תבינו אחד את השנייה.