מאת: מבקרת כתבות
היי… אני כותבת את הדברים האלו כתגובה להרבה דברים ביניהם פוסט שאיזו בחורה כתבה פה באתר, אחת שקוראת לעצמה טלי הזועמת. אני פוסטים לא מבוססים על הכרויות ואהבהמאוד מקווה שמערכת האתר תעלה את הפוסט הזה והוא לא יתקע בצנזורה כי כמו מה שהיא כתבה, גם מה שאני יוצרת פה היא פרי מחשבותי ולא עובדות מוכחות.
למען הנוחות, אני משתמשת בלשון נקבה, הכוונה גם לגברים כמובן!

אני אתחיל בתופעה באופן כללי ואז אעבור למקרה ברשותכם: אני לא חושבת שיש מישהו כאן שלא נמצא פה למטרת הכרויות ולמציאת קשר רציני, כולנו באתר הזה באופן זמני, אני מקווה ובאמת מאחלת לכולם למצוא אהבה בסופו של יום. עם זאת, אין צורך לעשות שימוש ציני בפוסטים שאמינותם לא מבוססת כלל ולהעלות אותם בלי חשיבה על רגשותיהם של אחרים.
היום כל אחת עם קצת כישרון כתיבה, ולצערי גם כמה כאלו שחסרות את אותו הכישרון, חושבת שהיא יכולה להעלות פוסטים כמה שהיא רוצה ומתי שמתחשק לה.

קחו למשל מקרה שהיה בחדשות, הסיפור המצמרר על ההתעללות בשני התאומים הקטנים והבן שנפטר לכאורה מההתעללות. סיפור מזעזע לכל הדעות, אני בטוחה שרוב הציבור כבר שפט את המקרה ברוחו ואפילו חרץ את דינם של הורי התאומים. אני לא אומרת שהם חפים מפשע, עם זאת, אני גם לא אומרת שהם אשמים אבל משום מה האינטרנט מפוצץ בכתבות על הנושא. כל מי שיש לו וגם אלו שאין להם מה להגיב עושה את זה בלי הכרה. זה ממש מטריף איך אנשים כותבים מה שבא להם בלי לטרוח לבדוק  את העובדות המדוייקות. קראתי באיזה מקום שלפני שלושים שנה, עיתונאים לא העזו להעלות על הכתב מילה לא בדוקה, אז כמובן לא היה אינטרנט והם כתבו בעיקר לעיתונים, אבל אז גם העיתונים היו מאוד חזקים. עורכים לא אישרו כתבות לא מבוססות כדי לא לפגוע באמינות העיתון.

היום, ותיסלחו לי על הביטוי, כל כותב קיקיוני שמחליך לכתוב על משהו יכול לעשות את זה מבלי שאף אחד יעביר עליו ביקורת, להעלות לאינטרנט לא משנה באיזה אתר והופס!!! חוות הדעת הציבורית כבר משתנה על סמך שום דבר אמיתי!

ולנושא שלנו, טיל הזועמת היקרה, זה באמת נחמד שאת טורחת וכותבת לנו את הדברים על גלעד פרידלנסקי שהתאבד, מעניין אותי אם גם העברת את החומר לאתרים אחרים. כנראה שכן, כנראה שאת ממש נהנית מהטוקבקים שאת מקבלת כתגובה – גם השליליים כמובן. אני לא אומרת שאסור להתבטא, כל מה שאני מבקשת הוא קצת צנזורה עצמית, ברור לי שעצם הביטוי הוא פרדוקסאלי ולא באמת אפשרי, אבל בטח הבנת את הרעיון.
אני לא מבינה מה יכול להיות הרווח שלך מכתיבה לא מבוססת שכזאת, הרי זה לא שריאיינת קרובי משפחה של גלעד או שכנים מקורבים לו, לא שאלת מישהו בהפקה של הסידרה מה קרה לזוג במהלך ההכרות שלהם. ואל לנו לשכוח את המטרה לשמה התכנסנו באתר מושקע זה והיא הכרויות באמצעות התכתבויות ופנייה בצ'אט, אז מה דעתך להתמקד בזה ולא לשהחית את זמנך על רכילות? פעם לסוג כזה של כתיבה קראו כתיבה צהובה… היום זה הפך למשהו נורמטיבי.
רוב הסיכויים שאת כל הידע שלך שאבת מהאינטרנט, וכבר הסכמנו ששם לא תמצאי הרבה דברים מדוייקים…

מי שרוצה לכתוב שלפחות תעשה בדק מסויים על הנושא

אני באמת חושבת שאת עבודת העיתונות יש להשאיר לעיתונאים שממש למדו את התחום. עדיף כאלו שנאמנים למקור ולא נאמנים לכתבות מנופחות לא בדוקות בעליל שכל מטרתן היא לפרסם את הכתיבה של אותם עיתונאים צהובים.
תארו לעצמכם מה נפלא היה האינטרנט אם רק אנשים לפני שהיו כותבים, היו לפחות עוברים על הנושא וחוקרים אותו קצת.
רמת הגינות מסויימת מצד העיתונאי תהיה מאוד רצוייה, כך גם הציבור עשוי להיות פחות שיפוטי ואולי אף הוגן יותר.

על הקשר בין מציאת אהבה ובין כתיבה משוללת רסן

כולנו מקווים למצוא את אהבת חיינו, כאן או בכל אתר הכרויות אחר, וזה לא רע, אבל לצערי יש כאלו שחושבים שצורת כתיבה מסויימת יכולה להעיד דברים חיוביים על האופי שלהם. לדעתי, התבטאויות משוללות רסן רק פוגעות באופן בו את נתפסת על ידי גברים, ואם נודה על האמת, אני לא כל כך בטוחה שאת מעוניית בבחורים שיחשיבו את התכונה הזאת כדבר חיובי.

לפעמים אנשים ביישנים מוצאים יכולים לתת דרור לעצמם על ידי כתיבה אנונימית

לא אני המצאתי את זה :) אבל לפעמים אנשים ביישנים מצליחים להגיע לשיאים אישיים גבוהים מאוד כשהם מסתתרים מאחורי מעטה האנונימיות. תחשבו על זה רגע, גם אם תהייה ביקורת אותם כותבים לא יאלצו להתמודד עימה פנים אל פנים ולפעמים יכול לצאת דבר חיובי מהסיפור.
את הדוגמא הכי בוערת שיש לי בראש כרגע שמעתי ברדיו ללא הפסקה והיא על סופרת חרדית גרושה שמצאה עוז והחליטה לכתוב בעילום שם ספר בשם סולו שמדבר על הקשיים שיש לאם גרושה בעדה החרדית בתוך קהילה מאוד שמרנית וקצת חשוכה. אני מתארת לעצמי שאם השם שלה יתפרסם ברבים,  משמרות הצניעות עלולים ממה להרוג אותה…
אז כל הכבוד לה ואני מאחלת לכולנו ספיגת תכנים אמינים ומדוייקים מהרשת.