מאת: אבי.מ
סוף השנה האזרחית מגיע, וכרגיל אני כולי ריגושים. מאז ומתמיד אני והחברים שלי הולכים לחגוג בתל אביב, למרות שאנחנו גרים במושבים סביבלחגוג סילבסטר עם חברים ולא עם בת זוג נתניה – והשנה, סילבסטר 2012 בנמל באחד המועדונים. בניגוד לשנים קודמות, אני לא צריך להסתובב באתרי הכרויות בלחץ לפני המסיבות כדי למצוא בת זוג. לפני כמה חודשים פגשתי בחורה מהממת ואנחנו בקשר מאז. אבל דווקא הפעם לא נראה לי שאני אוותר על יציאה עם החבורה שלנו לטובת בילוי בינוני משהו עם הבחורה שפגשתי לא מזמן.

לא ממש מפליא, אבל טעיתי בגדול – החברה שלי עשתה סצינה לא נורמאלית מהעניין שבחרתי לצאת עם החברים הישנים שלי למסיבה בנמל, מסתבר שהיא אמרה לכל החברות שלה כבר שאנחנו נצא ביחד כי זה ברור שכשנמצאים בזוגיות יוצאים ביחד בסילבסטר. באותו יום היה לי יום מגעיל בעבודה, ולמרות זאת הסכמתי להיפגש, באמת שלא הייתי במצב להתחיל לריב כי שום דבר טוב לא ייצא מזה בסופו של דבר. החברה שלי לא חשבה כך, והיא הגיעה אלי חדורת רוח קרב ורק חיכתה שאני אעיז להתחיל לדבר על הנושא. לא עברו חמש דקות והנושא באמת עלה. עכשיו תראו, אנחנו ביחד בסך הכל שלושה חודשים, זה לא שכבר החלטנו על צבע לחדר הילדים או התחלנו לחשוב על משכנתא משותפת. תקופת הכרות קצרה כל כך והיא מתנהגת אלי כאילו שאני ולוח הזמנים שלי הם רכושה הבילעדי. היא התחילה לומר שכששני אנשים ביחד, זה ברור שהם יצאו לחגוג ביחד, ואפילו לא צריכה להיות קיימת האפשרות האחרת ואין פה בכלל שאלה.

הרגשתי שאני נמצא בסרט הודי משנות השמונים, כל מה שהיה חסר זה האמא של הכלה שבאה בטענות לגבר וכל שאר השטויות שרואים שם.
בהתחלה לא הסכמתי להיגרר לכל המצב הזה, וניסיתי לצאת מהוויכוח עוד לפני שזה הופך למריבה. טוב שניסיתי, כי לא היה לי שום סיכוי. היא התחילה לצעוק ולנופף בידיים "איך אתה יכול לעשות לי את זה?" "מאיפה אתה חושב שאני באתי?" "מה אני אמורה לעשות עכשיו… לצאת עם החברות הבודדות שלי שוב?". זה עזר לי להבין שני דברים חשובים – האחד הוא שאני לא רוצה יותר קשר עם בחורה כזאת, והשני שללא ספק יש לה משקעים כבדים מהעבר שלה שעושים קמבאק מטורף לתוך החיים שלי.

החלטתי לצאת גדול ולא להעלות את הקטע של משקעי החסרונות שלה, זה לא ישפר כלום ורק ייתן לה עוד דלק למריבה, ואולי אפילו יפגע בה מהצד השני. אז פשוט אמרתי לה שלאור השיחה האחרונה, החלטתי שאני מעדיף שלא להיות בקשר עם בחורה שיכולה להגיע לטונים כאלו בגלל עניין כל כך שולי. אם היא ממש לא יכולה להיות בערב השנה האזרחית החדשה בלי חבר, אז שתיכנס לאתרי הכרויות באינטרנט ותתחיל לחפש לה זוגיות חדשה. במילא לבנים הרבה יותר קשה באתרים הללו מאשר לבנות. כדי שבחור ימצא שם חברה הוא צריך לעבור שרשרת מכשולים, ושליחה של אין ספור הודעות, ולרוב הסטטיסטיקה היא כנגדו. בחורה לעומת זאת, כל מה שהיא צריכה לעשות זה להסכים לפניות שנשלחות אליה.

לא תמיד זה הדבר הכי נכון לריב לפני ארוע

אפשר להתנהג בכמה דרכים כשניגשים לבעיה כזאת של עם מי לצאת לארוע חשוב כמו מסיבת סוף שנה, לרוב מדובר בשתי דרכים: עם החברה או בלעדיה. שיטה טובה להימנע מוויכוחים כאלו תהיה לנטרל את הוויכוח עוד לפני שהוא התחיל. לא תמיד יהיה זה הדבר הכי קל לעשות, אבל אם תפעלו חכם ההצלחה מובטחת. כל מה שצריך לעשות הוא לדבר על זה בדרך אגב כמה שיותר זמן לפני הארוע שניתן – אם אפשר אפילו חודשיים. משפט כמו "שומעת… השנה אני הולך עם חברים שלי בסילבסטר למועדון בכינרת… נכון מגניב?" משפט כשזה מוציא את כל העוקץ מהמריבה שאמורה להיות בכלל עוד חודשיים.

לגלות את המוקשים לפני שעוברים בשדה

לפעמים, יהיו רמזים מתרימים בנוגע לאופי בת הזוג שהחלטת לצאת איתה, ולפעמים, גילוי מוקדם יכול למנוע אי נעימויות רבות. הרי תמיד יהיה איזשהו רמז לגבי צורת ההתנהלות או ההתיחסות לדברים של בחורה, כל החוכמה היא לגלות היכן מוטמנים המוקשים האלו ולנסות להתמחק מהם בחוכמה. פליטות פה, צורות ביטוי, הדרך בה היא מתייחסת לאנשים אחרים, כל אלו ואחרים יכולים להזהיר אותך לגבי האופי שלה לפני שתגיעו למריבה מכוערת. הרי החיים הם לא שדה פרחים באביב, לפחות לא כל הזמן, כל מה שאני אומר הוא שלא יכול להיות שאחרי חצי שנה פתאום תבוא לך בהפתעה העובדה שיש בגברת החדשה תכונות שאתה לא מוכן לחיות איתן.

איך זה שאנשים חוגגים מידי שנה

אז זהו שלא – אנחנו לא באמת חוגגים את תאריך לידתו של סילבסטר, הסיבה העיקרית לדעתי לכך שיש כל כך הרבה מסיבות בתאריך הזה היא פשוטה – יש סיבה למסיבה אז נהנים. אני יודע שהבחור היה רוצח יהודים לפני מי יודע כמה זמן, זה לא מעניין, אני לא יוצא בערב הזה כדי לחגוג את הולדתו או מותו או מה שלא יהיה – אני יוצא לחגוג עם אנשים וחברים כי בכל שנה בתאריך הזה יש את המסיבות הכי שוות. לדעתי לא צריך להתייחס אל זה בשום דרך אחרת.