מאת: עידו.כ
דווקא בשנה האחרונה יש לי חברה בזמן שמעולם לא היתה לי, אני מתכוון שתמיד יוצא שאת חנוכה אני מבלה לבדי ואז אני מוצא את עצמי משוטטכל שנה חגיגה בחנוכה באתר הכרויות ומקווה שעוד לפני שייגמר החג אני אמצא לי בחורה כלבבי. בניגוד לזמנים אחרים, השנה אני גאה להודיע לכל מי שמעוניין לשמוע שיש לי חברה (כבר חודש) ובשבילי זו ממש עילה לחגיגה. נראה לי שזה החג האהוב עלי, דבר ראשון הוא נמשך יותר משבוע ומן הסתם יש לפחות סוף שבוע אחד במהלכו, תמיד עושים גשר בין יום רביעי ליום ראשון, סוג של סוף שבוע ארוך שאף אחד לא רוצה שיגמר. יש לי ולחברים שלי מסורת שכל חג אנחנו יורדים לסיני ואם המצב הביטחוני לא מאפשר אז לאילת, זו מסורת בת שמונה שנים לפחות ולפי איך שנראה, היא תמשיך עוד שנים רבות.

בכל אופן, קבעתי עם החברה החדשה שלי לצאת לאיזה מופע של שלמה ארצי ולא זכרתי אפילו שאני אמור להקדיש זמן לחברים שלי בהתאם למסורת שלנו. כבר קנינו כרטיסים ואפילו שאני לא ממעריצי שלמה ארצי התרגשתי לפני ההופעה בגלל שזו הפעם הראשונה שהיא ואני יוצאים למקום שהוא לא בית קפה או סרט. יומיים אחרי שקניתי את הכרטיסים, בעודי מתענג לי על סופגניית טרום חג, מטלפן אלי אחד החברים שלי ומודיע לי שהפעם אנחנו יורדים לאילת ומשם יוצאים לטיול חגיגי בלילה במדבר. עוד לפני שהוא אמר לי מה התוכניות כבר הבנתי שעשיתי טעות חמורה, קבעתי משהו ולא לקחתי בחשבון את הנסיעה השנתית שלנו לדרום – לפי החישוב, ההופעה היא שלוש וחצי שעות לפני שאנחנו אמורים לצאת לפאב הקבוע שלנו – אין מצב בעולם שאני מספיק ליסוע לאילת בשעה! הרגשתי כמו אדיוט מושלם, אם אני אשחק לא נכון בקלפים שלי אני עלול לפגוע גם בחברה החדשה שלי וגם בחברים שלי שאני איתם כמה שנים רבות.

לא חשבתי שחנוכה הזה יכול להיות כל כך דליק בשבילי, שברתי את הראש שעה עד שהגעתי למסקנה שאני לא יכול לרצות את כולם, אבל העדפתי למצוא פיתרון שבו כל צד יקריב קורבן קטן. הפשרה שלי היתה שאני אלך להופעה כמתוכנן ואתפוס טיסה לילית לאילת, אני אולי אאחר קצת לפאב ואולי אחתוך מהר אחרי ההופעה, אבל בהשקעה של ארבע מאות שקלים אני מצליח להגיע למצב שלא כועסים אלי יותר מדי.

סוף טוב הכל טוב, בסוף כולם הרוויחו, לחברה שלי לא הזיק בכלל כמה ימים חופשיים עם המשפחה שלה ואני ביליתי כמו משוגע עם החברים שלי באילת במשך שלושה ימים. בנוסף לכל, מסתבר שאני לא אבלה השנה באתר הכרויות, הפעם יצאתי מנצח וזכיתי בכל הקופה – גם מבלה עם החברים שלי וגם נהנה מהעובדה שיש לי בת זוג בחג. מי יודע? אולי זה נועד להיות כך?

הדילמה הגדולה בין חברה חדשה לחברים וותיקים

הרבה פעמים הדילמה הזאת מופיעה מתישהו במהלך הקשר, מי יותר חשוב? הרי בטוח שהחברים יפרגנו ויניחו לי להזניח אותם קצת למען החיים הרומנטיים שלי. מצד שני, למה שהחברה החדשה שלי לא תגלה קצת הבנה ותוותר קצת? אם בחרתם היטב את האנשים שיקיפו אתכם בחייכם, לא תאלצו להתמודד עם השאלה המייסרת הזאת, כי ממה שאני מבין, דווקא המכרים הוותיקים אמורים להבין אותנו יותר ולדעת להרפות קצת כשצריך.

תמיד עמוס בתקופה החגים

מה לעשות, לכולם יש חופש באותו הזמן, בעיקר לשכירים שלפעמים החברות שהם עובדים בהן מארגנות מעיין "גשר" של כמה ימים במהלך החגים כדי להרוויח עבודה רצופה. אז תמיד קורה שבמועדים מסויימים, לרוב בחגי ישראל, יש עומסים בלתי הגיוניים באתרי נופש ותיירות. מה שאפשר לעשות זה אולי לקחת כמה ימי חופש באמצע השנה ולנסות לתאם אותם עם התקופות שהחברים מארגנים להם חופש, ככה אפשר לצאת לנופשון גם במחירים זולים וגם להנות מצפיפות נמוכה של נופשים.

הפיתרון הנוח לעיתים יוצא הכי יקר

תחבורה היא מרכיב חשוב בכל חחופשה, ככל שאמצעי התחבורה שלכם יותר נוח ומשוכלל, כך הפיתרון יהיה יותר מורכב ופחות זמין. קחו לדוגמא נסיעה באוטובוס לראש הנקרה מול טיסה מהירה לאיזור, ללא ספק יהיה יותר זול להגיע באוטובוס, אבל מי רוצה לבזבז כמעט ארבע שעות (כולל ההמתנה לאוטובוס בתחנה מרכזית) כשאפשר להגיע תוך שעה? נכון, בשביל נוחות תמיד משלמים ביוקר. אבל לפעמים זה משתלם כשכל החופשה שלכם היא כך הכל יומיים, למה לבזבז זמן יקר בנסיעות?