מאת: ברוך.הלפעמים אני נקרע בין העקרון ובין הרצון
לא קל להיות במקום שאני נמצא בו היום, לפעמים אני מרגיש שתהום עמוקה מפרידה בין שני סוגי החיים שאני חי – החיים במעטפת המסורת לעומת החיים הנוחים של רווק מתל אביב. גדלתי במשפחה דתית שאף אחד לא שמע שם על להתחיל עם בחורה בפאב או לפגוש מישהו באתר הכרויות, כשההורים שלי רצו עזרה בתחום, היתה מתבצעת פנייה למשרד של השדכנית של השכונה שהיה למעשה המרפסת שלה בבית. אם נערה הגיעה לפירקה, ואם בחור כבר הגיע לגיל 18, השדכנית מיד היתה מוצאת זיווג שלדעתה היה הכי כדאי בעולם. היו לה עקרונות שלא תמיד היו מובנים אבל תמיד היו מקובלים על כולם.
לי יש מעין חרדה בכל פעם שאני מנסה לדבר עם בחורה חילונית, כאילו הן מלאות בחטאים מתוקים ואסורים. אני יודע שזה לא כך בכלל, אבל זה מה שהכניסו לי לראש כשהייתי קטן.
ניסיתי ללכת לערב פנויים פנויות של חברה צעירים אבל האווירה שם היתה מוזרה, היו מסודרים בחדר גדול זוגות של כיסאות ולכל זוג היו חמש דקות להכיר זה את זו. אחרי תום הזמן, הזוגות היו מתחלפים ופתאום אני יושב מול בחורה שלא פגשתי עדין. זה הרגיש לי כמו שיטת הסרט הנע, במיוחד כשהגיע תורי לדבר, אני בטוח שהבחורה מולי התפללה לרגע בו אני אעבוד כיסא ויבוא מולה איזה גבר שיכול לדבר לפחות.
בחודש האחרון, החלטתי שהרצונות שלי חשובים לא פחות מהדברים שלמדתי בבית ושהגיע הזמן שאני אעשה כמה צעדים נועזים כדי שאוכל להכיר בחורה ולהקים איתה משפחה. נכון, בכל פעם שהייתי אפילו חושב על להתחיל עם בחורה הייתי נקרע בין המסורת ובין היצרים הראשוניים שלי אז עשיתי מעשה ונרשמתי לאתר הכרויות, במקום כזה הצלחתי להסתיר את הפחדים שלי מאחורי הפרוליל שלי למרות שלא הסתרתי את העקרונות שלי והמנהגים שחשובים לי. לא רציתי למשוך אלי כל מיני בחורות שרק מחפשות להעביר את הזמן אלא למצוא בחורה טובה מבית טוב.
אחרי כמה דייטים מוזרים, החוויה התחילה להיות קלה יותר ופחות מלחיצה, לצערי אני עדין לא יכול לומר שאני מתחתן אוטוטו, אבל אני בהחלט בדרך הנכונה עם בחורה נחמדה שהכרתי ואנחנו כבר יוצאים ביחד כמה שבועות.

דרכים לשלב את הדת עם הקידמה

מסתבר שאני לא לבד במערכה, ישנם בחורים דתיים רבים ובחורות דתיות רבות שרוצים להגיע לזוגיות ורק מחפשים את הדרך לעשות זאת. ראיתי למשל בתוכנית המרוץ למליון זוג דתיים נשוי שמקיימים את כל המצוות שאני רוצה לקיים ועדין מסתובבים בחברת חילוניים ואנשים שבבירור לא שומרים מצוות, אני מדבר על עקיבא וענהאל כמובן. ברור לי שלא קשה במיוחד לשלב את אורך החיים שאני רוצה לחיות עם אורך החיים החילוני מבלי לפגוע באף אחד מהצדדים, רק צריך למצוא את הדרך להשתלב בקידמה מבלי לאבד את הערכים שכל כך חשובים לי.

לא צריך לשבור את הראש כדי להצליח

הסתובבתי בכל מיני אתרים ולא יכולתי שלא לשים לב לעניין שדי קשה להצליח למצוא בחורה דתיה באינטרנט, מסתבר שצריך לדלות את שומרות המסורת מהאתרים של החילוניים וזה מבזבז זמן רב וגם מייגע. לאחרונה נתקלתי ברעיון חדש (או לפחות חדש בשבילי) והוא הכרויות דתיים, מקום בו כל מי שתעלה בחיפוש יהיה דתי או דתייה, מבלי לשבור את הראש ולהתאמץ עד שמוצאים. כל כך כיף להיות במקום שכולם חושבים כמוך ורוצים בדיוק את מה שאתה רוצה – לשמר את המסורת מהבית ובכל זאת לחיות חיים רגילים ונורמאליים.

בילויים משותפים לכל רמות האמונה

לא צריך להתאמץ למצוא בילויים שגם החברים החילוניים שלי יוכלו לקחת בהם חלק מבלי לפגוע איש ברעהו, לא חסר מה לעשות ביחד כדי רק להנות ולעשות חיים. קולנוע למשל, אני לא יכול לחשוב על סרט אחד שהיה מפריע לי לראות, יכול להיות שיש סרטים שמציגים תכנים שנוגדים את האמונה שלי, אבל אני יודע שזה רק סרט ולא באמת ניסיון לשנות משהו. בעיקרון כל סרט שאולמות הקולנוע מקרינים יכול להיות בילוי משותף של כל החברים שלי, הרי לקולנוע יש מגבלות משלו אז אין פה ממש בעיה.
אם אני מאמין בדברים מסויימים וחי את חיי מבלי לנסות ולכפות את דעתי על אחרים, אין שום סיבה שלא ינהגו בי באותה דרך. לכן, כל עוד כל הצדדים באים עם ראש פתוח לעניין, תמיד יש מה לעשות והיכן לבלות גם אם יש פערים ברמת האמונה שלנו.
דוגמא נוספת היא מסעדות למינהן, המגוון של מסעדות היום המגישות מזון כשר בלבד הולך וגדל, עדין יש את כל המקומות האלו שתמצאו מיני שרצים וחרקים שזה ממש מזעזע. דרך טובה לזהות מסעדה כשרה היא פשוט לחפש תעודת הכשר, אם יש כנראה שהבעלים ירצה שיראו אותה ולכן היא תהיה מוצגה לראווה במקום גלוי לכל.
בקיצור, גם אם יש לכם שומרי מסורת בחבורה, תמיד תמצאו מכנים משותפים ותצליחו למצוא מקומות בילוי להיות בהם.