מאת: שולי.מ
ללא אמון, למערכת יחסים אין על מה להישען, אמון הוא מאבני היסוד החשובות ביותר כשמתקבלת החלטה להתחיל ולחיות ביחד. מסיבה זו, רכיבי אמון במערכת יחסים רציניתהדרכים לרכוש ביטחון אחד בשני ולתחזק אותו, חשובות מאוד בכל קשר רציני – במיוחד אם אתם באמת רוצים לשמר את הזוגיות הזאת.
אלו כמה טיפים שמאוד עזרו לי בתחילת דרכי אחר חיפוש אהבה, הייתי מבלה הרבה זמן בזירות הכרויות ברשת, ומצאתי את עצמי יוצא עם המון בחורות מהממות אבל בגלל דברים קטנים יצא שלא המשכנו ביחד. עכשיו אני יודע מה עשיתי לא טוב ומה עלי להמשיך לעשות, והנה אני מעביר את המידע הזה אליכם – בתקווה שאולי לחלק מכם זה יעזור.

לעשות את הברור מאליו ולא לשקר

אם הפרטנרית שלכם תגלה ששיקרתם בנוגע למשהו, לא תמיד ישנה דרך חזרה מאותו המצב. קרה לי פעם שאחרי כמה שבועות של קשר שנראה די טוב, התחילה התהייה אצל החברה שלי "למה אתה בבית כל כך הרבה, אין לך עבודה?". זו שאלה לגיטימית וברורה והאמת שבאותו זמן באמת הייתי מובטל וחיפשתי עבודה, לא רציתי לספר לה באותו הזמן שאני לא עובד אז סיפרתי לה כל פעם איזו שטות אחרת לגבי מה שאני עושה ולמה שאני בבית. זה לא עובד, אין אפשרות לנהל מערכת יחסים כשלא סומכים על הצד השני שיגיד לנו כל הזמן אמת. לבסוף היא גילתה ששיקרתי לה, ומכאן סופו של הקשר שלנו היה די ברור. מה שאני אומר הוא שאין באמת סיבה לא לומר את האמת כי השקר לא יביא אתכם לשום מקום.

המשמעות של לא לאחר ועמידה בזמנים

סך הכל זה נשמע פשוט מאוד, אם אתם קובעים שעה, תהיו באותו המקום שלוש או ארבע דקות לפני הזמן ואל תאחרו – לצערי המשמעות לכך בשבילי היתה כמו לנסות ולעוף, לא ממש בר ביצוע בשבילי.
לאחר תקופה קצרה יחסית התחלתי שוב לחפש אהבה והכרויות באתרים שונים ברשת האינטרנט, ואז נפגשתי עם בחורה בשם מיטל, רציתי שנהיה ביחד בכל מחיר ובאמת שעשיתי כל מה שחשבתי לנכון כדי לשמר הקשר שלנו. אני לא יודע למה אבל יצא שהיינו קובעים להיפגש די הרבה, אני לא מתכוון שנפגשנו הרבה, אלא ממש שהיינו קובעים כמו למשל: "ניפגש ליד הקיוסק בשבע וחצי ונחליט מה נעשה שם". הבעיה שאני מאחר כרוני ולא תמיד מצליח לקיים את ההבטחה הקטנה מאוד שהיא לעמוד בזמן, אז קרה שהייתי מאחר כל פעם בכמה דקות, וזה לא כל כך נורא אם אני מאחר לבית שלה כדי לצאת. סך הכל אם היא בבית, אז היא לא מתייבשת ומחכה באיזה בית קפה כאשר אני לא מגיע בזמן שקבענו. למיטל זה ממש הפריע, היא חשבה שאני ממש משקר לה בכל פעם שאני לא עומד בזמנים – כמובן שזה לא היה נכון, אבל היא החליטה שדי לה וסיימה את הקשר.

דע את הגבולות שלך ואל תחרוג מהם

סך הכל, אחד הדברים החשובים הוא לדעת מה אתה יכול לעשות ומה לא, לא מבחינת פיסית כמובן, אלא מבחינת איך שאתה מתייחס לבת הזוג שלך. כבר הבנו שלשקר זו חריגה משמעותית מכל מה שעומד מאחורי קשר רציני, אבל אני למדתי משהו חשוב – אסור שיהיו לך עיניים גדולות מדי! הכוונה שלי היא שצריך לדעת מה אתה יכול לספק ומה לא, היכן עובר הגבול בין מה שאתה אומר למה שאתה עושה. והנה הדוגמא שלי בנושא: כבר כמעט חצי שנה אני ולילך נמצאים בתוך מה שמוגדר קשר רציני ובאמת נראה שהולך לנו, לא ממש דיברנו על זה, אבל שנינו ידענו שכנראה נתחתן תוך שנה אם לא תהיה איזושהי חריגה משמעותית בקשר שלנו.

הייתי מנסה לאכול מהכל, כמו שאומרים, ולא ממש ידעתי שכאשר מנסים לעשות את זה לא תמיד מצליחים. הייתי רוצה לעשות מליון דברים כל שבוע, דברים שחשבתי שלילך תאהב לעשות גם. למרות שמבחינתה כל הדברים האלו היו נחמדים, היא בטח לא רצתה לעשות אותם בכזאת תכיפות. מה שקרה זה שהיא התחילה לשים לב (אני יודע כי היא אמרה לי בסוף) שאני מתכנן ובונה על הרבה אטרקציות, מתלהב ומבטיח, אבל בכל פעם כשמגיע הרגע לעמוד בהתחיבויות הייתה צצה בעיה אחרת והיינו מסיימים את הערב בבית מול הטלוויזיה. כל הזמן ידעתי שהביטוים האלו נתפסים כמשהו שלילי, אבל רק כשלילך אמרה לי שנמאס לה מחוסר הוודאות הזאת ושאני לא עומד במילה שלי, אז ידעתי על מה היא מדברת.
היא הביאה לי מליון דוגמאות בלתי פוסקות, היא הטיחה בפני את כל הדברים השליליים, והיא ציינה את התקופה שרק הכרנו באינטרנט בזמן ששנינו חיפשנו אהבה. בחודשים הראשונים של ההכרות שלנו ועד ממש היום, היא חשבה שחיים משותפים איתי לא יעבדו בשבילה, הייתי ממש בשוק כי לא חשבתי שממש חרגתי ממה שאמרתי שאני אעשה. למרות כל המאמצים שלי למענה זה היה סופי, כנראה שזה התבשל אצלה זמן מה לפני ולא היה מה שיכולתי לעשות כדי לעצור את זה.

בטח בפרטנר שלך בצורה עיוורת

תמיד ידעתי שצריך להיות הרבה אמון בין שני בני זוג, היום אני יכול לומר בעיניים עצומות שאמון ותקשורת הם שני הרכיבים החשובים ביותר שיכולים להיות. יצאתי להמון דייטים עד שפגשתי את מעיין שאיתה יש לי קשר רציני בימים אלו ממש, הייתי משוטט בין פגישה לפגישה בלי למצוא באמת את האהבה שאותה כל כך חיפשתי. אני חושב שהסיבה שיש לי כזאת הצלחה עם מעיין היא שאני בוטח בה לחלוטין, בכל מה שהיא אומרת או עושה, אני ממש מרגיש שאני יכול ללכת אחריה בעיוורון על סף צוק ולדעת שיהיה בסדר כי היא איתי ולכן אני לא אפול.

אם תעשו זאת, הפרטנר שלכם יפתח בגלל שהוא יבין שיש לך ביטחון מלא בו, ואחרי שתפגינו את זה, הצד השני יעשה כמוך ויפגין ביטחון בך. אני לא אומר שזה מודע, אבל אי אפשר להתנגד לזה, כמו הפיתגם הידוע: "אם תיתן אז תקבל".

ללמוד איך לתת אמון ויותר חשוב, איך לקבל אותו יכולה להיות משימה לא קלה. הצורה בה תתייחסו לשותפים שלכם בקשר תקבע איך אם יתייחסו אליכם, ולכן מומלץ להשקיע כמה שיותר בצד השני כדי לקבל כמה שיותר.