אחד מכל חמישה גברים טוען שחווה אהבה ממבט ראשון, כאשר לפחות 20% מכ – 100 גברים שנשאלו בסקר טענו שהם התאהבו כבר לאחר הדייט הראשון.
שאר הגברים הודו "שאיבדו" את ליבם לאחר תקופת הכרות של שלושה חודשים בלבד.

לעומת זאת, רק אחת מכל 10 נשים טענו כי הן נהנו מחוויית אהבה ממבט ראשון. רובן המתינו מספר דייטים רק בשביל לקבל החלטה עצמית ולגלות האם אותו גבר שהתחילו לצאת איתו הוא באמת הגבר בשבילן.

ד"ר דפנה שגיב, מומחית בתחום זוגיות ומיניות באוניברסיטת בר אילן, הייתה מסוקרנת מהממצאים וטענה כי השוני בהתנהגות הבדלי המין הם מוחלטים ללא ספק.

היא אמרה שגברים נוטים להסתכל סביב הקופסא, הם שטחיים יותר אך מצד שני מפוקסים יותר במטרה, מה שגורם להם להתאהב בצורה מהירה יותר מכלל הנשים. מאידך, נשים נוהגות לבדוק את "הסחורה" לפני שהן מקבלות החלטה סופית האם להתמסר, הן נוהגות בשיקול דעת ובוחנות את היתרונות והחסרונות שקיימות בהתחלת קשר זוגי זה או אחר. רבות מהן (ובצדק) בוחנות בדרכים שונות האם אותו גבר ספציפי באמת מעוניין בקשר זוגי. או שמה מטרתו הראשונית היא קשר מיני ותו לא. זו גם התשובה לכך שלנשים לוקח מספר דייטים עד לקבלת החלטה סופית – אתם הגברים, פשוט עומדים במבחן ולעיתים אינכם מודעים לכך.

עוד הוסיפה ד"ר שגיב, כי נשים טובות יותר בקריאת מצבים חברתיים ולאחר פגישת הכרות הן נוטות לשאול את עצמן שאלות כמו "האם הגבר הזה יכול באמת להיות אבא טוב לילדי?" בהחלט לא שאלה הפוכה שגברים ישאלו לאחר דייט ראשון.

על פי מחקר עדכני בו אובחנו 1200 נשים ו-1200 גברים בתווך גילאים של 24 עד 70, הוסקו מסקנו רבות. על פי הם נמצא באופן חד משמעי שהגבר הישראלי מתאהב כ-5 פעמים בחייו, ואילו הנשים הישראליות רק כ – 2 פעמים בלבד. כמובן, הדברים מתייחסים לאהבת אמת, ולא לקשרים חפוזים מיניים כלשהם.

כ – 45% מכלל הגברים טענו שבאיזו שהוא שלב בחיים חוו תחושת אהבה לאדם אחר (גבר או אישה), כאשר מהצד השני לא הייתה הענות לתחושת אהבה כלפיהם.

גברים נוטים לומר את המילה "אני אוהב אותך" הרבה לפני האישה. יחד עם זאת, שניהם (גברים ונשים), הסכימו עם העובדה שהאהבה הראשונה שלהם הייתה מלווה בתחושת הכאב הגדולה ביותר. בהשוואה לאהבות אחרות שחוו.

אחד מכל 6, טענו שתחושת הכאב לאחר אובדן בן זוג אהוב גרמה להם לחשוש ממצבים של התמסרות טוטאלית לבני זוג שהכירו לאחר מכן.

ואחד מכל 4 טענו שהספיק להם להיפגע פעם אחת ואינם מתכוונים להתמסר באותה מידה לבני זוג חדשים.

אם נסתכל על כך כמעין סולם בדרגות שונות, נראה שהדברים לא רחוקים כלל מהמציאות.

שאלו את עצמכם את השאלה: עד כמה אתם אוהבים את בן – בת הזוג הנוכחית שלכם בהשוואה לעוצמת תחושת האהבה שחשתם עם בן –בת הזוג הראשונים שהיו לכם?

על זה כמובן רק אתם יכולים להשיב. אז.. מ-1 עד 10, איפה אתם עומדים בסולם האהבה האישי שלכם?

מידע נוסף שעשוי לעניין אתכם:
מהי אהבה?