אף אחד מאיתנו לא יכול להיות מושלם כל הזמן, לכן לא מפתיע כלל כי מערכת יחסים בין שני אנשים נמצאת מידי פעם במשבר. רק בגלל שמערכת היחסים שלכם עלתה על שרטון אין זה אומר כלל שיש צורך לפרק את החבילה – בגישה שכזו לעולם לא תוכלו להחזיק מערכת זוגית לטווח ארוך.

בכדי לשמור על מערכת יחסים בריאה יש צורך לשים דגש על כמה דברים בסיסיים שדורשים חיזוק ותשומת לב בכל עת.

התמיכה שלך

הפרטנר הזוגי שלך לחיים צריך לדעת שאתה שם בשבילו ותמיד ותתמוך בו.
קיימים מספר מרכיבים שבאמצעותם תוכל להראות ולהביע את תמיכתך. ראשית, ודא שאתה קשוב לחששות של בן הזוג שלך – חששות על חיי היום יום, קשיים, או אפילו חלומות.
אין זה מספיק לומר לפרטנר שלך "אני מבין אותך, אני יודע איך אתה מרגיש".

ההקשבה שלך

לעיתים הדברים נהפכים כברורים ומובנים מאליהם, אבל אתם חייבים לאפשר תמיד לבני הזוג שלכם לבטא את רגשותיהם על ידי כך שפשוט תהיו קשובים להם.
הקשבה למה שיש לבן הזוג שלכם לומר מועילה הרבה יותר מלנסות למלא את החסר בכוחות עצמכם. סביר להניח, שמה שאתם חושבים שבן הזוג מתכון לומר לכם יהיה שונה לגמרי ממה שחשבתם.

במהלך ההקשבה לבן הזוג שלכם, ודאו שאתם נותנים מעט מילות עידוד ופרגון והשתדלו להימנע משליליות, האשמה, או תקיפות כלפי הדעות או הדברים שאתם שומעים מצידו.

זכרו תמיד:
אתם לא נמצאים עם בן הזוג שלכם 24 שעות ביממה, אז לדברים שהם בחרו לספר לכם יש משמעות גדולה עבורם, וזה דורש מכם את מלא תשומת הלב.

המטרות והערכים שלהם לרוב שונות משלכם, כמה שלא תהיו קרובים אליהם – הם לא אתם. אז קחו זאת בחשבון, והעריכו אותם על כך שהשקפת העולם שלהם שונה משלכם וגם להם יש דעה משל עצמם.

אם תהיו להם כאוזן קשבת ותתמכו, תהיו בטוחים שכשאר יגיע הזמן להציג את הצד שלכם הם יהיו חדורי מוטיבציה להקשיב ולתמוך בכם בזמן הנכון.

אמינות

אחד הדברים החשובים ביותר במערכת יחסים הוא כמובן אמון. ללא אמון, אתם יכולים להשליך לפח את מערכת היחסים שלכם מבלי שתשימו לב לכך. אם הבטחתם לבן הזוג דבר מסוים אז דאגו לעמוד בהבטחתכם.

אם מסיבה כלשהי אינם יכולים לעמוד במילה שלכם, על תתרצו באיזה תירוץ מתוחכם המצוץ מהאצבע. בצורה זו, לא ייקח הרבה זמן עד שבן הזוג יבין שאתם משקרים ויתחיל להטיל ספק בכל דבר שאתם אומרים. פשוט אמרו את האמת, התנצלו, והימנעו שמקרה שכזה לא יחזור על עצמו לעיתים תכופות.

בכל מערכת יחסים, מתעוררות בעיות בקשר הזוגי, אבל אם תיקחו על עצמכם יוזמה ואחריות לטפל בבעיות אלו בזמן הנכון, תעזרו למערכת היחסים שלכם להתנהל בצורה בוגרת ויציבה יותר.

מידע נוסף שעשוי לעניין אתכם:
טיפול במשבר עקב יחסים רומנטיים
פורום יעוץ זוגי