פעם, לפני שצץ לו האינטרנט משרדים שנותנים שירותי שידוכים היו ה הייטק של עולם ההיכרויות. לכולם היה ברור באותה תקופה שאם הוא או היא מעוניינים להכיר בן או בת זוג אז התשובה ל"בעיה" היא לשכור את שירותיו של משרד שידוכים מקומי בעיר מגורינו.

כיום, כאשר עידן האינטרנט הולך ומתפתח משרדי השידוכים שהיו בתנופה כל כך גדולה הלכו ונעלמו בלית ברירה כאשר הם מפנים את מקומם לאתרי ההיכרויות באינטרנט. האם באמת כל נותני שירותי השידוכים נעלמו מהעולם? האם כך הם יוותרו ללא השבת מלחמה? מסתבר שלא, משרדי שידוכים קיימים ופעילים בדיוק כמו פעם ועולם ההיכרויות האינטרנטי רק הביא לתנופה שיווקית גדולה יותר בקרב אותם משדכים.

הסיבה שאנו פחות ופחות נתקלים בנותני שירות שכאלו היא מכוון שאנו כבר כמעט ולא מחפשים אותם, וכאשליה נראה שהם פשוט נמוגו.

נקיטת משנה זהירות

בדיוק כמו פעם, כך גם היום, על חווית השידוך וההכרות מאותם נותני שירותים יש לנקוט במשנה זהירות. כמעט ואין אדם שמכיר, שמע או ראה בתוכנית התחקירים של רפי גינת כיצד רבים מאותם מומחי שידוכים הם לא יותר מאשר מומחי הונאה וניצול של אנשים בודדים ותמימים. לא פעם ראינו כיצד אנשים נופלים קורבן ומסיבה שאינה ברורה מסכימים תוך תמימות המלווה בתחושת בדידות איומה לשלם סכומים של עשרות אלפי שקלים לשדכן או שדכנית שהבטיחו להם ליווי צמוד עד להשגת שידוך, חופה וקידושין.
את אחת הדוגמאות הטובות לכך אנו יכולים לראות בסיפור הונאה משנת 2002 בו השדכנית הלנה עמרם ובעלה נעצרו בפלורידה בעקבות הונאת לקוחות בסכום של 2.7 מילון $. המסקנות אליהן הגיע בית המשפט במקרה זה היו חותכות והראיות הציגו כי משרד השידוכים של הלנה פעל למטרת הונאה בלבד.

כיום, אותה הלנה עדיין פועלת ובועטת, ורק השבוע (18/7/2011) הופיע בתוכנית טלוויזיה בערוץ 10 כאשר היא מסבירה (בין היתר) על אחת משיטות השיווק שלה בכך שהיא מחפשת מודעות אבל בעיתונים בכדי שתוכל להציע לאותם אלמנים מסכנים את שירותיה. האם היא חזרה לדרך היישר כשדכנית מין המניין? את זה אין לדעת, אך כנראה שימים יגידו.
לאלו מכם ששואלים עצמם כיצד ניתן להונות בסכומי עתק שכאלו, אז חשוב שתדעו כי עלות שדכן רחוקה מאד מעלות מנוי סמלית באתר היכרויות, והסכומים נעים החל מ 3,000 ₪ ועד לכ- 50,000 ₪ או יותר. הכל תלוי בלקוח, בדרישתו ולעיתים גם בכיסו.

שדכן היא אכן דרך נפלאה להכרות טובה ואמיתית

העובדה שיש מקרי הונאה גם בתחום זה אינה צריכה להרחיק אותנו ממשרדי שידוכים, בעיקר אם אנו מעדיפים דווקא את השיטה הישנה של שידוכים של פעם על פני אתרי הכרויות אונליין. הרי שבכל תחום אנו נתקלים במקרים שכאלו ולא כל השדכנים הם רמאים.
למרות זאת מומלץ מאד להתעורר לעולם האמיתי ולצאת מהאפטיות השרויה בחלק מאיתנו. כאשר אתם מחפשים שדכן מומלץ להקפיד על מספר דגשים:

1. וותק – בדקו כמה זמן אותו שדכן או שדכנית פועלים בתחום.
2. האם אותו שדכן יכול להפנות אתכם ללפחות 10 זוגות שנישאו על ידו. אם יש לו ותק של 10 שנים או יותר אין שום סיבה שלא יהיו לו 10 זוגות אליהם יוכל להפנות אתכם.
3. הכרות אישית – בדקו אם חברים ומכרים קרובים שהשתמשו בשירותי משרד שידוכים ובאמת הצליחו למצוא שידוך.
4. לאלו מכם המחפשים שידוך עם נשים רוסיות או פיליפיניות – זהירות , זהירות ושוב פעם זהירות!

יש לכם המלצות על שדכנים? הערות לגבי הכתוב? אתם מוזמנים להמליץ או להגיב.