בעולם המודרני של היום, מבלי לשים לב, כולנו יוצרים, מפתחים ומתקדמים עם הטכנולוגיה שאינה מאפשרת לאיש מאיתנו להישאר מאחור. אנו משתמשים בכל מה שמציעה לנו אותה טכנולוגיה ובעקבות כך משתדרגים ומשדרגים באופן טבעי את הטכנולוגיה עצמה שאמורה לעזור לנו להתקדם ולהתפתח כאנשים "גדולים וחשובים".

למרות כל זאת, ישנם עדיין אנשים שאינם מוכנים לוותר על מה שהיה פעם והאצת התקדמות של העולם כולו אינה מהווה עבורם דבר. לדוגמא, הכרויות באמצעות שדכן, מתי בפעם האחרונה השתמשתם בשירותיו של שדכן או שקלתם אפשרות שכזו? הרי שרובנו "מתקדמים" ומשתדרגים ככל שניתן, ובעולם מתקדם שכזה כנראה שכבר "פסה" לפנות לשדכן, וברור לגמרי שאנו נעדיף להשתמש בשירות הכרויות באינטרנט מאשר להגיע למשרד שידוכים ולצפות בקלטות וידאו מטכנולוגיית המאה ה- 20, שכדרך אגב בקלטות אלו כנראה שנוכל לצפות רק אצל אחד ממשרדי השדכן עצמו, כי לנו כבר מזמן אין מכשיר וידאו בבית ונראה שגם בשוק הפשפשים לא נמצא אחד כזה למכירה.

השדכן הממוצע מתנהל כמו פעם, ועדיין חלק מאיתנו מעדיפים את שירותיו. רבים מאיתנו יעדיפו את השדכן על פניו של אתר היכרויות רק בגלל חוסר ידע, ביישנות, אנונימיות או פרטיות. אלו המעדיפים את שיטה זו ירגישו נינוחים לצפות בקלטות וידאו של נשים או גברים וישמחו להגיע למשרדו המלא במגירות וקלסרים בהם יש אלפי כרטיסיות של לקוחות שנראות כמו ספרייה עירונית. כיום, העיר התוססת ביותר בה מקובל למצוא משרדי שדכנים היא בני- ברק, אשר בה הציבור החרדי יעדיף שדכן דתי, שומר מצוות שיספק להם שירות של שידוכים לדתיים.
מקום נוסף בו נוכל למצוא שירות שכזה הוא כמובן האינטרנט שמלא באתרים שמציעים שירותי שידוכים. דוגמא טובה לכך היא האתר של הלנה עמרם בו ניתן לקבל שירות שידוכים לכל המגזרים כולל כמובן הציבור הדתי.
אלו הם בעצם שידוכים של פעם אשר יהיו מועדפים יותר על חלק מאיתנו ופחות על אותם אנשים משתדרגים ו"מתקדמים" שבנינו.

לעצוב את פעם ולתת להיכרויות מעט טעם

כבר אמרנו שאנו, משודרגים ומשתדרגים, חכמים ומתקדמים ותמיד שואפים קדימה עם הטכנולוגיה, אבל מה עם מעט טעם ועניין? הרי אנו תמיד צמאים לעוד ועוד. גם כאן התחברה לה הטכנולוגיה עם עולם האינטרנט ודאגה לנו דווקא בתחום ההיכרויות כאשר היא מציגה עבורנו אפליקציית GPS להכרויות שכל מטרתה העיקרית היא למצוא עבורנו בני זוג שגרים בעיר המגורים שלנו, ומציגה עבורנו את מרחק ב – ק"מ מדויק בינינו לבין המרחק של בן/בת הזוג המיועד/ת.

אין ספק שנתנו לנו כאן מעט טעם, או לפחות השתדלו, רק חבל מאד שהפעם הטכנולוגיה שלרוב מצליחה, כשלה מעט בלהביא לנו שירות הכרויות בטלפון שאמור לציין מרחק מדויק באמצעות תוכנת GPS פנימית של האפליקציה. זו אמורה לקשר בין בני הזוג ולהציג מרחק כאילו שאנו גרים בארה"ב, וכל נסיעה מעיר לעיר לוקחת שעות או ימים.
אותה אפליקציה להכרויות באמצעות GPS לא כשלה מבחינה טכנית, אלה שבדיקה פשוטה של לפני מעשה הייתה מלמדת את אותם מפתחים שכל אתר היכרויות המכבד את עצמו מסוגל לתת דיוק והתאמה של הרבה מעבר לעיר מגורים סמוכה או זהה.

אז מה אתם מעדיפים? שידוכים של פעם או הכרויות עם טעם?