אהבה נשמעת טוב כמעט בכל שפה, כמו לדוגמא בצרפתית: "אמור" – "Amore" (שזהו גם שם של נהר ברוסיה), באנגלית: Love, וכמובן בעברית למילה "אהבה" יש משמעות רבה.

המשמעות לאהבה אינה קיימת רק בין בני זוג, אלה גם בהרגשת אהבה לבן אנוש אחר שהוא אינו דווקא זה שאנו חיים או אמורים לחיות איתו את שארית חיינו, אך רוצים בקרבתו כמה שיותר.

אהבה נמדדת ביכולת שלנו להבין את הצורך של האחר תוך כדי רצון אמיתי לממש את צרכיו באופן מלא ואף למנוע ממנו עצב כלשהו – זוהי אהבה!

אהבה אמיתית בין בני זוג, מתרחשת כאשר שני הצדדים מקריבים מרצונם וכאשר הם אוהבים באמת, הרגשת נטל הנתינה זו לזה ולהיפך אינה קיימת כלל. כך נוצרת תחושה מלאה של שני בני זוג מאוהבים שהם אדם אחד בנפשם. זו בדיוק הסיבה שכאשר אנו נפרדים מחבר או חברה קיימת תחושה של אובדן איבר כלשהו בגופנו שלרוב נמצא בשימוש היום יומי שלנו, כמו יד או רגל.

אהבה בין בני זוג

אהבה בין בני זוג מכונה הרבה פעמים גם כ"אהבה עיוורת", מכוון שאיננו שמים לב כלל שאנו ממלאים אחר רצונותיו או צריכו של האדם אותו אנו אוהבים, תמיד נהיה מוכנים לעשות הכל למענו. אהבה, בין בני זוג נותנת לנו את תחושת הרצון להיות קרובים זו לזה, תוך כדי רצון מיני של התמזגות כאדם אחד. וכאשר ההתנהגות הנ"ל היא הדדית אז אנו מאוהבים, תחושת העונג האין סופי, האושר והחיוך שעל פנינו מעניקים הרגשה נצחית של שמחה ואף לעיתים רבות אנו מחזקים את תחושת האהבה על ידי סרטים ושירים אותם אנו מוצאים באתר אהבה.

אהבה לבן אנוש אחר

אנו יכולים לחוש אהבה מלאה לבין אנוש אחר שהוא אינו בן הזוג שלנו, ולכן לעולם לא נהיה מאוהבים בו.
לעיתים רבות אנשים אינם מבינים כלל את ההבדל העצום בין לאהוב, ובין להיות מאוהב. אם התבלבתם מעט אז כדאי שתקראו שוב את הדברים כי השורות הבאות עשויות לבלבל אתכם עוד יותר.
דוגמא טובה לאהבה לבן אנוש אחר שאנו לא מאוהבים בו, יכולה להיות הילד או הילדה שלנו. אנו מבינים וממלאים אחר צריכו, איננו מרגישים בכך נטל (אך לעיתים קושי), ועל ידי כך אנו משתדלים תמיד למנוע ממנו תחושת עצב כלשהי. לכן איננו מאוהבים בילדנו, אך אנו בהחלט אוהבים את ילדינו.

מידע נוסף שעשוי לעניין אתכם:
מכתבי אהבה
שירי אהבה