מאז שאתר פייסבוק עלה לאוויר ויצר פופלאריות רבה בקרב הגולש הישראלי, כך גם כמות הכרטיסים של נשים וגברים שנרשמו לאתר פייסבוק והחלו לחפש חברים ברשת גדל.

רבים מהגולשים משלים את עצמם וחושבים שאתר פייסבוק מיועד להכרויות, כאשר ההיפך הוא הנכון. פייסבוק אינו מיועד להכרויות, ומפעילו לא הקימו את האתר על מנת שיתן פתרון לגולשים שמחפשים אתר הכרויות. הכרויות בפייסבוק אמנם קיימות אך לא נותנות את הפתרון אותו הגולשים מחפשים.

למרות זאת תופעת חיפש הכרויות ברשת פייסבוק תופסת תאוצה, ונראה כי את הגולש הישראלי ממש לא מעניין מהיא מטרת פייסבוק, ומבחינתו העיקר שיש שם מספיק נשים והכל בחינם, גם לאחר שפייסבוק ציינו מפורשות שהאתר אינו מיועד למטרה זו.

הנהלת פייסבוק נלחמת בתופעת הגנת הפרטיות של הגולשים הרשומים באתר, ונראה שבכל פעם צצה לה תופעה חדשה שגורמת לכך שאנשים שנרשמו לפייסבוק מוחקים את הכרטיס האישי שלהם מהאתר.

בפייסבוק טוענים שנסיון של חלק מהמבקרים באתר, להפוך את פייסבוק לאתר הכרויות פוגע בהם באופן ישיר ובפרטיותם של גולשים שונים שמקבלים פניות למטרת הכרות מגולשים אחרים. על מנת למגר את התופעה פייסבוק פירסמה דף בו היא כותבת "הפייסבוק אינו אתר הכרויות" במטרה שגולשים ישתמשו באתר למטרה המיועדת לו בלבד ולא ינצלו אותו לרעה ויבצעו בו שימוש שהוא אינו מיועד לו. בנוסף לכך הם אפילו ביקשו להפיץ את הידעיה לכל מי שאתם מכירים.

אם אתם שאולים את דעתינו בנושא אז כנראה שאתר פייסבוק לא יצליח למגר את התופעה. פשוט מכוון שאנו הישראלים (הרוב הגדול), ינצלו כל דבר שניתן לנו בחינם גם כאשר אומרים לנו לא! וגם אשר אנו מודעים לעובדה שפייסבוק אינו אתר הכרויות, ננצל את האפשרות ככל שאפשר ולמרות שיש סיכוי קלוש שנמצא שם זוגיות ננסה שוב ושוב.